Google ogłosił ważną aktualizację swojego algorytmu tytułów stron. Od sierpnia 2021 r. tytuły stron będą inaczej traktowane przez wyszukiwarkę Google, z większym naciskiem na trafność i dokładność. Ta aktualizacja ma na celu poprawę ogólnego komfortu użytkowania i zapewnienie szybkiego znajdowania poszukiwanych treści.
Co niesie za sobą aktualizacja Update Core Page Title?
Nowa aktualizacja algorytmu bierze pod uwagę różne czynniki podczas określania pozycji stron w wynikach wyszukiwania, w tym gęstość słów kluczowych, długość tytułów i inne metadane związane z tytułem strony. Dlatego celem tej aktualizacji jest, żeby przedstawiany w wynikach wyszukiwania Meta Title jak najlepiej opisywał zawartość strony internetowej. Ponadto aktualizacja ma docelowo ukrócić niewłaściwe praktyki związane z generowaniem długich Meta Title, w których upchane są na siłę słowa kluczowe.
Dodatkowo Google weźmie pod uwagę wskaźniki zaangażowania użytkowników, takie jak współczynnik klikalności i czas spędzony na każdej stronie. Te dane mogą pomóc Google zrozumieć, które strony są dla użytkowników najbardziej przydatne lub interesujące, i odpowiednio nadać im priorytet. Wszystko to razem powinno zaowocować szybszym dostępem do przydatnych treści, a także lepszymi rankingami organicznych wyszukiwań stron internetowych ze zoptymalizowanymi tytułami.