We wrześniu informowaliśmy o sierpniowej aktualizacji algorytmu Google. Dlatego dzisiaj warto wyjaśnić czym dokładnie są meta title i co powinny one zawierać. Szczególnie ich funkcjonowanie ma ogromny wpływ na widoczność strony internetowej oraz pozyskiwany ruch z organicznych wyników wyszukiwania. Zatem zaczynamy 🙂
Czym są Meta title?
Jednogłośnie można powiedzieć, że meta tytuły są integralną częścią SEO (Search Engine Optimization). Są najbardziej widocznym elementem na stronie wyników wyszukiwania i powinny być starannie przygotowane, aby przyciągnąć uwagę i zachęcić użytkowników do kliknięcia. Meta title to jeden z meta tagów, który jest znacznikiem HTML określającym tytuł strony internetowej i jest używany przez wyszukiwarki do wyświetlania strony internetowej w wynikach. Jest to ważne dla SEO, ponieważ wpływa na to, jak strony internetowe pojawiają się w wynikach wyszukiwania, pomagając im zajmować wyższą pozycję i łatwiej je znaleźć potencjalnym odwiedzającym.
Co powinien zawierać Meta Title?
Meta tytuł powinien dokładnie odzwierciedlać zawartość strony internetowej, zwykle poprzez podsumowanie jej głównego tematu lub motywu. Powinien być również zwięzły i zawierać tylko odpowiednie słowa kluczowe związane z tym, co dana osoba mogłaby wpisać w wyszukiwarkę, gdyby szukała Twojej witryny. Dodatkowo umieszczenie nazwy firmy w tytule może pomóc w rozpoznawaniu marki.