Google Analytics to jedna z najpopularniejszych i najczęściej używanych obecnie usług analityki internetowej, jednak użytkownicy będą musieli stawić czoła poważnym zmianom w ciągu zaledwie trzech lat.
Czym różni Google Analytics 4 od starszej wersji?
Google Analytics 4 to najnowsza wersja popularnej platformy Google do analityki internetowej. Ta najnowsza wersja zapewnia lepszą obsługę użytkownika i lepszy wgląd w dane witryny. Dzięki nowo zintegrowanej technologii uczenia maszynowego użytkownicy mogą uzyskiwać bardziej wszechstronne i dokładne informacje o wydajności swoich witryn internetowych.
Co umożliwia Google Analytics 4?
Google Analytics 4 oferuje kilka nowych funkcji, które ułatwiają analizę danych firmom każdej wielkości. Platforma wykorzystuje analizy predykcyjne do generowania głębszego wglądu w zachowania klientów, umożliwiając marketerom podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących ich cyfrowych strategii marketingowych. Ponadto platforma zawiera teraz wbudowane narzędzie do budowania widowni, które pomaga firmom identyfikować docelowych odbiorców dla spersonalizowanych kampanii i reklam. Dzięki tym ulepszeniom Google Analytics 4 zrewolucjonizuje sposób, w jaki firmy mierzą sukces swojej obecności online.
Ważne zmiany już od 1 lipca 2023 roku
Firma Google ogłosiła niedawno, że po 1 lipca 2023 r. jej usługa Google Analytics przestanie być obsługiwana. Oznacza to, że wszyscy obecni użytkownicy Google Analytics muszą przed upływem terminu podjąć niezbędne kroki, aby zrezygnować z tej usługi.
Z oficjalnego komunikatu Google wynika, że decyzja została podjęta w celu skupienia się na innych produktach i usługach firmy. Chociaż prawdopodobnie będzie to szokiem dla tych, którzy od lat polegają na Google Analytics, ważne jest, aby zaczęli planować alternatywne rozwiązanie raczej wcześniej niż później. Firmy powinny rozpocząć badanie innych platform do analityki internetowej, aby znaleźć taką, która najlepiej odpowiada ich potrzebom, zanim nadejdzie data ostateczna.