Blog

  • Home / Wiedza i narzędzia / Co to jest…
Google Analytics

Co to jest Google Analytics?

Analityka internetowa ma duże znaczenie na prowadzenie działań marketingowych i reklamowych w sieci. Pozwala ona dokładnie analizować zgromadzone dane, na podstawie których można wyciągnąć kluczowe wnioski. W ostateczności przekłada się to na dalsze działania i ich efektywność. Dlatego istotne jest korzystanie z profesjonalnych narzędzi umożliwiających, które w optymalny sposób przyczynią się do rozwoju Twojego biznesu.

Przeznaczenie Google Analytics

Posiadanie strony internetowej jest ściśle związane z ilością użytkowników ją odwiedzających. Znajomość tej wartości ma ogromne znaczenie szczególnie jeżeli są prowadzone działania z zakresu pozycjonowania lub kampanie google ads. Dzięki niej potrafimy jasno określić, w jakim stopniu działania przyniosły efekt. W tym celu Google oddało do dyspozycji narzędzie Google Analytics, które daje ogromne możliwości analityczne i jest jednym z podstawowych instalowanych na stronie internetowej.

Skąd pochodzi ruch na stronie internetowej?

Główną, a zarazem najważniejszą funkcjonalnością jest możliwość sprawdzenia źródeł ruchu. Na tej podstawie wiemy, skąd dana ilość użytkowników odwiedziła naszą stronę internetową. Użytkownicy odwiedzający naszą stronę internetową mogą trafiać z różnych kanałów:

Kanał Direct (wejścia bezpośrednie na adres strony internetowej),

Kanał Organic search (ruch organiczny z bezpłatnych wyników wyszukiwania poprzez pozycjonowanie stron),

Kanał Paid Search (płatne wyniki wyszukiwania z kampanii Google Ads),

Kanał Social (ruch z mediów społecznościowych),

Kanał Referral (wejścia ze stron odsyłających),

Jakie możliwości daje Google Analytics?

Sprawdzenie zachowania użytkowników, źródeł wejść na stronę internetową oraz podstron z największym ruchem jest bardzo przydatne. Lecz oprócz przeglądu podstawowej Analityki Google Analytics umożliwia również konfigurację konkretnych celów. Przykładem może być tutaj kliknięcie w numer telefonu, czy wypełnienie formularza. W tym celu warto wykorzystać narzędzie Google Tag Manager, które posiada szeroki zbiór reguł umożliwiających zliczanie skonfigurowanych zdarzeń. Zebrane wartości można bez problemu sprawdzać z poziomu Google Analytics, co stanowi dużą wygodę.

Jednak zanim rozpoczniemy konfigurację celów dla naszej strony, niezbędne jest upewnienie się, czy oba narzędzia są prawidłowo skonfigurowane na stronie internetowej. Należy ją wykonać zgodnie z wytycznymi Google, ponieważ inaczej dane nie będą zbierane, a budżet zostanie przepalony bez możliwości sprawdzenia efektów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *